mennoopzee.reismee.nl

18 oktober 2009 @ Hamburg Container Terminal

Hallo beste mensen,

Eindelijk eens even de tijd om mijn reisblog op peil te houden.
Ik lig nu in Hamburg voor kant, bezig met laden en lossen van de honderden containers die we in Rusland hebben geladen voor Hamburg Duitsland. In deze containers zitten zowel sigaretten tot vlees, tot staal enz. Nu ik op de OOCL St. Petersburg zit heb ik ook Nederlandse officieren, die leren me alle kneepjes van het vak! Zoals het aanleggen van het schip tot het stabiliseren van het schip in de praktijk!. De reis traject is als volgt :

Hamburg - St. Petersburg - Gdansk - Antwerpen - Rotterdam - St. Petersburg - Gdansk - Gothemborg - Hamburg

Heb ondertussen de steden St. Petersburg en Gdansk bezocht, moet zeggen dat het mooie steden zijn, en dat ik zeker terug wil naar St. Petersburg later!.
ongeloofbaar maar waar, het volk is toch aardig en ze helpen je graag ook al kunnen ze bijna geen engels.

Ondertussen krijg ik al wat meer verantwoordelijkheid op het schip en mag ik al zelfstandig wacht houden op de brug. Soms spannend maar soms ook totaal niets aan, bijvoorbeeld als je 2 uur geen ander schip tegen komt.

Poolse aanloop is wel leuk, die mocht ik laatst doen, en moest ik ook uitwijken, radio communicatie kwam daar veel te pas, ook met de verkeers regelaars aan wal kwam ik mee in aanraking. kortom ik had het erg naar me zin toen.

Mis het thuis front soms wel heel erg! maar daar kom ik dan ook wel gelukkig weer snel overheen.

Nou dit was mijn eerste blog hier in Hamburg.
Hou het nog een beetje spannend.

Voor de mensen die ik nauwlijks spreek, ik heb maar beperkt internet! en kan niet altijd iedereen mailen, heb ook niet elke dag internetsoms welmaar 1 x in de maand.

Maar ik doe mijn best.

Groetjes en tot snel maar weer!

Menno Klarenbeek op Zee

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!